Nästan lurad.

Håller på med uppladdningen inför öppet spår,
fick mail från Vasaloppet om en ny tjänst.
Man kunde köpa in sig på ett langningspaket:
jag skulle slippa köra runt med extra energitillskott
utan istället skulle det finnas langningszoner där jag
skulle bli tilldelad allt sånt. Lät ju toppen!
Kollade lite och det skulle kosta 395 kronor, lät ju vettigt.
Sen funderade jag och mannen i skidspåret på hur det
ska fungera i verkligheten, vem vet vad?
Kollade lite till och insåg då att för dessa 395 kronor som
jag ska betala så är det "energiprylar" för 275 kronor
samt en röd mössa med företagets logga på,
bara för att de ska känna igen vilka som ska ha langning.
Vaddå betala en massa pengar för att göra reklam.
Och så jobbigt är det inte att släpa omkring på 1 tablettrör,
1 energikaka och 5 små behållare med sån där klibbig dricksörja.
Jag kan baka en massa energikakor för de pengarna,
och snyggare mössa har jag sett, tex denna:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback