En bra dag?

Körde ett landsvägspass på morgonen, det var kallt och blåsigt,
och sakta gick det när jag hade ögonen i kantarellskogen istället för på vägen!
Gick iväg för att plocka fläder hos min bortresta cykelbrorsa,
han var hemma så jag blev även bjuden på kaffe på balkongen, riktigt trevligt.
Fixade till min rabarbersaft som stått i några dagar, 4 flaskor blev det.
Och sen lägga fläderblommorna i blöt:
 
 
Tillsammans med citron och socker och vatten och citronsyra.
 
Nu hade solen kommit fram och jag la mig i solstolen för att läsa lite,
somnade så klart, det var riktigt gött.
 
På kvällen åkte mannen och jag tillbaka till kantarellstället,
de stora var borta men några små fick vi i alla fall:
 
 
God kvällsmacka!

Kommentarer
Jessica Hagelberg säger:

Men vad gott med flädersaft!! Hörde för något år sedan att det skulle vara både gott och nyttigt med älggrässaft. Sagt å gjort...jag drog iväg och plockade efter att ha hittat ett recept på nätet. Fy fasen vad det luktade mäsk när det stod i sina 3 dygn. Man skulle dit och röra ibland...huga:/ Men vi hällde upp på flaskor och blandade i ordning. Om man höll för näsan gick det att dricka....ända tills eftersmaken kom:( Inget jag rekommenderar...hur nyttigt det än kan vara!:) Sen varje år när vi kör förbi älggräs får vi oss några skratt iaf;)

Svar: Men det ser ju precis ut om fläder!Annars har jag hört att man kan göra på syren också, men inte vågat testa.
Propp

2012-07-16 | 23:04:05
Bloggadress: http://jessiehagel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback