Femåringar är för härliga.

Ligger i kompisgungan med två femåringar och pratar glasögon:
 
-Men jag har ju glasögon.
-Jaa, men du glömmer ju dom jämnt.
-Japp, jag behöver strakare för jag ser sämre nu, svarar jag.
-På Synoptik har dom rea men bara till åttonde i sjunde, det sa dom på reklamen!
 

Jag kunde ju inte börja skratta, men hon är för härlig!
Sen är hon på gården och ser att det sitter några vuxna på staketet,
hon tittar på min kollega och säger:
 
-Vi kanske ska gå till skogen så att fröknarna får något att göra!
 
Förra veckan pratade vi om hur man är en riktig kompis, 
detta föranleddes av att en pojke hade pucklat på en annan.
Tösabiten har en hel del bra saker att komma med och de andra lyssnar.
Slagskämpen kommer på att han också vet några bra saker man ska göra
för att bli betraktad som en schysst kompis, när han sagt sina saker så säger hon bara:
 
-Men då har ju du inte förstått någonting...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback