Första semesterdagen, ingen vila...

Eftersom mannen i mitt liv jobbar denna veckan så vaknar även jag tidigt.
Tvättade och städade lite innan jag drog ut på en runda klockan 9.
Körde 57 km i härlig sommarvärme, vi hade bra fart tills kedjebrottet:
 
 
Sen hem och duscha och in till stan med Lille A och Mellan L,
såg till att de fick lite göteborgsk cafékultur på Jungans:
 
 
Smaskiga mackor har severats där sen 1895, hundra år äldre än Mellan L.
 
Hur bra sommarjobb har inte dessa ungar då:
 
 
Göteborg har anställt en massa ungdomar som gatumusikanter, kultursommarjobb!
 
Sen åkte vi hem för att njuta lite sol och värme.
Såg till att tvätta mina jobbkläder, de luktade sandlåda:
 
 
Konstigt med fleeceställ, lusekofta och vinterhandskar på strecket!
 
Tänkte att jag skulle börja läsa min semesterlektyr:
 
 
Visste bara inte vilken jag skulle välja så jag satte mig på altanen och drack lite saft:
 
 
Eller alkoholfri rosé var det visst, i finglaset!
 
Sen gjorde jag hamburgare som jag grillade, de smakade smaskens:
 
 
Bara salt och peppar i smeten och sen sprayade jag på smoked BBQglaze.
 
 
Sen hittade jag cranberrie-mustard och currymango-sauce i kylen,
det var så gott så jag nästan smällde av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback