Galenskap?

Fick syn på boken Born to run i affären och köpte den.
 
 
Blev helt såld på storyn om barfotalöpning och skojättarnas
marknadsföring av sina olika modeller.
Eftersom jag har haft knäproblem under några år och egentligen
bara kunnat springa ordentligt denna sommaren så var jag
tvungen att testa med att springa barfota.
Bättre underlag än en hårdpackad sandstrand kan ju inte finnas.
Iklädd bikini satte jag och mannen fart, han la av fort,
medans jag fortsatte och fortsatte.
Eftersom mannen är ägare av ett par "barfotaskor" så varnade han mig:
 
-Spring inte så länge för du kommer få ont i muskler du inte visste fanns.
 
35 minuter senare var jag tillbaka i solstolen,
det hade gått så lätt att springa trots att jag var barfota och ikläddd bikini.
Hade inga som helst känningar av trötthet eller stelhet, mådde bara toppen:
 
 
 
Japp, samma bild som i tidigare inlägg, men fossingarna mår toppen!
Måste dock tillägga att de där obefintliga musklerna sitter i magen,
hade träningsvärk i magmusklerna på kvällen, konstigt!
Men det beror väl på att man får en upprätt löpställning och arbetar
med kroppen på ett helt annat sätt än när man springer med skor.
Bara för att kaxa lite mer så sprang vi även ett pass på kvällen när vi kom hem.
Men då hade jag joggingskor och mannen körde med sina Merrell barefoot.
 

Kommentarer
Anki säger:

Ligger tyvärr lite efter med att svara på kommentarer då jag varit i Turkiet en vecka. Skönt att höra att du inte får ont i armbågarna av att åka rullskidor. Jag har (peppar peppar) heller inte haft det hittills men känns som att det är lika vanligt som löparknän bland löpare. Så därför är jag extra försiktig nu så jag inte riskerar att skada mig inför skidsäsongen.

Den boken funderar jag också på att köpa. Känns som väldigt många skriver gott om den!

2012-07-29 | 23:34:37
Bloggadress: http://metrobloggen.se/vagenmottjejklassikern

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback