Hjälp...

Måndag förmiddag håller jag på och packar husvagnen,
springer ut och in med prylar och det känns alltid som jag glömt hälften.
En av gångerna när jag springer ut så står mannen och pratar med en bekant,
jag hejar och stannar upp för en pratstund, och min älskade frågar:
 
-Vill du ha en båt?
-Vaddå båt?
 
Vår bekant säger:
 
-Jag vill bli av med vår så du kan få den gratis.
-Oj, det får vi nog prata om på semestern nu när vi är borta.
 
Sen berättar han lite om båten och jag förstår att den är ganska stor,
man kan sova 4-5 stycken i den och den finns i Askim så vi kan få titta.
 
När vi väl sitter i bilen för att åka uppåt Bohuslän så diskuterar vi om för- och nackdelar.
Men kommer snabbt fram till att vi är ju helt dumma i huvudet om vi tackar nej.
Skulle vi inte tycka att båtlivet är något för oss så får vi väl lämna tillbaka den.
Sen att det är hur svårt som helst att få en båtplats i Göteborgsområdet,
det är ju en helt annan sak att fundera över.
Men hur ofta får man saker till skänks liksom?
 
Sen måste jag ju tillägga att de senaste 13 åren när vi levt husvagnsliv,
så har vi varje semester köpt båttidningar för att se vad som finns och jämfört med husvagnen.
 
To be continued...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback