Käre gud!

Kan man få önska sig lite sol och värme och salta bad nu,
eller är det för mycket begärt?
Har jag inte varit god nog?
Men solen ska ju lysa på både ond och god, det har du ju själv sagt.
I alla fall så börjar jag tröttna på detta semestervädret,
kanske ett högtryck nu i några veckor vore på sin plats?
Jag tror att böndernas potatisar har fått tillräckligt med regn,
och höet som ska skördas behöver lite torka nu.
Om inte Sveriges vuxna befolkning ska gå in i en gemensam depression
i september så är det dags att sätta fart på solen.
Sådärja, ingen större svårighet kan det väl va?
Det är ju inte så att jag ber om fred på jorden eller så,
eller att du ska stoppa svälten.
Bara lite ynklig sol, lätt som en plätt, eller?
 
 
En sån här alltså, och utan moln.
 
Tack på förhand
Propp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback