Semester = träning

Min första semes
tervecka, som jag hade ensam, ägnades åt träning.
Jag lyckades träna 7 dar på raken, det har jag aldrig gjort förut.
Nu blev det väldigt allsidig träning:
 
Landsvägscykling
MTB
Rullskidor och
Löpning, nej jogging är det nog om man kollar km-tempot...
 
Roligast är det att kunna springa igen.
Efter en skidolycka för en massa år sen då lille A landade på mina båda knän
så har jag inte kunnat springa. Knäna har låst sig och jag har haft värk i flera dagar.
Men nu har jag cyklat så mycket och stärkt lårmusklerna så knäna orkar mer.
Som längst sprang jag 6 km och det var på asfalt, och ingen värk alls.
Annars så har vi ju enfördel att bo bredvid elljusspåret så där springer vi.
Jag brukar gena för att kunna gå om knäna gör ont, och mannen springer
då 700 m längre än mig. Nu slipper jag nog det i fortsättningen.
 
När vi nu drog iväg med husvagnen så funderade vi vilka cyklar som skulle med.
Diskuterade hit och dit och kom på att köra landsväg i Bohuslän är ingen hit.
Smala krokiga vägar med mycket husvagnstrafik, nej, inte så bra.
Tog med MTB-erna istället, även sonens fick åka med.
Men jag trodde jag skulle smälla av när jag skulle lyfta ur han ur bilen,
den var ju skittung, jämfört med min.
 
 
Fick sänka sadlarna så de ser jätteroliga ut.
Sen är däcken så breda så de går inte att få ned i spåren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback