Oj, oj, oj...

Är såååå trött och undrar om jag dragit på mig ny skit i kroppen?

Har mekat med cykeln hela veckan,
eller snarare tittat på mannen som har muskelstyrkan.
I torsdags morse så var jag ute och powerwalkade 6:20.
Galet tidigt men en go runda var det, inser att jag går nästan
lika fort som jag springer, så varför ska jag springa?
(Men det borde väl heta kraftpromenera?)
Sen på kvällen var jag ute och testade hojjen, den var tokbra.
Alla delar var inställda bra, utom skor och pedaler.
Maken hade skruvat upp dom på det lättaste så varje gång
jag körde emot något så lossnade skorna ur pedalerna.
Jag blev långt efter grabbarna så de fick vänta många gånger.
Skogen var förvånansvärt torr trots att det är snösmältning.
På en del ställen låg det is kvar så jag fick vara försiktig
eftersom jag tagit av dubbdäcken och testade mina nya Nobby Nic.
Grymt grepp på de nya så det känns bra inför vårens rundor.

Nu sitter jag i soffan och funderar på allt jag ska packa inför
nästa veckas skidsemester i Ramundberget.
Tyvärr ser det ut som solen lyser med sin frånvaro och det
kommer snöa hela veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback