Skidvecka.

Denna skidsemester kommer inte platsa på min top10-lista.
Jooo, sällskapet förståss, men inte skidåkningen.
Visst har det varit mycket skidåkning och inga liftköer, men underlaget...
En dag hade vi regn och 10 cm blötsnö som inte pistats.
Det var så tungt att åka och direkt farligt på vissa ställen.
Eftersom jag pajjat knäna i en skidbacke för några år sen så är jag väldigt rädd om dom,
de tar mycket stryk om det är jobbigt underlag.
Mycket snö hade packats ihop till högar och man kunde inte svänga efter sitt eget tycke
utan det var bara att följa efter högarna.

Gick på lite fotorunda i stugområdet:



Mannen blev lycklig eftersom han hittade en pumpstation,
han känner saknad när han har semester...

Sen fanns det roliga skyltar:


Kan eventuellt betyda "Gångstråk för fjällkor"

Sen tog jag lite himlabilder bara för att se variationen:





Nu skulle jag ju ha tagit korten över samma fjäll
så hade man enklare kunnat se hur himlen ändrar sig.
Fjällvädret är väldigt ombytligt, det kan vara strålande sol ena stunden
för att snabbt gå över i blåst och snö och en svart himmel.
Jag har stor respekt för fjällvärlden och skulle aldrig ge mig ut ensam.
Jag vill hålla mig till märkta leder och veta hur långt det är till närmaste hus.
Tyvärr går jag inte på tur nuförtiden, men snart så...

Om man inte vill åka skidor för en stund utan fika så ska man göra det på 1000.



Svårt att tro att det finns någon vackrare restaurang?



Mina favvokillar hade jag med mig!



Nu sitter jag här i stugan och väntar på att övriga ska vakna.
Det regnar ute men det kan lika gärna övergå till solsken om nån timme.
Idag är vår sista skiddag, i morgon är vi på 75-årskalas i Västerås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback