Lyxproblem?

Det finns säkert nån som kommer ogilla mig för detta inlägg, må så vara.
 
Sen jag började mitt nya jobb som jag cyklar till varje dag, 6 km enkel väg,
så har jag svårt att hålla vikten. Inte att jag väger för mycket utan tvärtom.
Jag har gått ner några kilo och är man bara 160 cm lång så märks det väl.
När vågen stannar på 53 kg så är det nåt fel, borde va minst 3 kg till.
Vet ju det själv och det jag förlorat på är mage och byst. Men en gammal
kollega som inte sett mig på några veckor tyckte att jag blivit väldigt tunn.
Jag äter dubbla frukostar varje dag, allt för att kompensera, äter ordentlig
lunch, i och för sig bambamat, men den är ok och det är mycket grönsaker.
Dricker alltid mjölk till maten för att bli mätt och få i mig allt nyttigt.
Lagar ordentlig middag när jag kommer hem som äts tillsammans med 
övriga familjer under livliga diskussioner.
Sticker ut och tränar på kvällen 1-2 timmar och sen kommer problemet.
Efter träningarna har jag svårt att stoppa i mig, har ju kört av mig middagen,
så det behövs ju påfyllning. Kaffe och macka är inte tillräckligt.
Ofta gör jag smoothie också, stoppar i lite havregryn i för att det ska mätta.
Nu har jag köpt hem välling, snabbt och enkelt och varmt.
Hoppas det ska göra susen och jag ska bli mätt.
 
Igår hade vi fixarkväll på förskolan, och det var en massa fika.
Jag mölade verkligen kakor av alla de slag, mest kärleksmums.
Sen blev det en massa över som vi frös in, jag kommer kunna äta kakor 
i flera veckor framöver eftersom mina kollegor inte äter sånt (knasbollar).
Hoppas kunna äta upp mig lite, för så värst onyttiga är de ju inte.
 
Det kan ju vara så att nästa vecka i Italien råder bot på mitt lyxproblem,
god mat och dryck, kanske ska skita att packa ned träningskläderna...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback