Mañanaland...

När vi tog taxin från flygplatsen så vill jag betala med kort eftersom det fanns ett VISA klistermärke,
Nejdå, apparaten låg i handskfacket för den fick bara chefen använda...
 
I mataffären blev jag hänvisad till självscanningskassan, där funkade inte heller mitt VISA-kort,
jag betalade snällt med kontanter och upptäckte mycket senare att €5 sedeln hade apparaten inte lämnat tillbaka.
 
När vi skulle äta på kvällen och jag ville återigen betala med mitt kort så sa hon bara att maskinen var ur funktion,
men banken låg ju några kvarter bort så jag kunde ju gå dit och hämta pengar.
Funderade allvarlit på om jag skulle ta springnota, men eftersom det är byns enda öppna restaurang...
Hittade dock lite sedlar i plånboken.
 
Tur att jag växlade till mig lite europapengar innan vi åkte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback