Långfrukost

Älskar mina sovmorgnar när jag får äta långfrukost vid köksbordet.
Eftersom vi inte har papperstidning längre så läser jag GP på i-paden,
surfar på nätet, bloggar och lyssnar på musik.
Just nu är det mycket Melissa Horn och Lisa Nilsson,
kom på att det var länge sen jag lyssnade på Eric Clapton också.
Eftersom jag vaknar när mannens klocka ringer 06:10 
så hinner jag en massa, fixa köket och slänga in en maskin tvätt.
Har plockat ihop alla mina jobbsaker så det är bara att sticka om en stund.
Men frukosten måste avnjutas ordentligt, havregrynsgröt med frysta bär,
då får den lagom ättemperatur på en gång.
Har även hunnit kolla middagsmaten eftersom jag jobbar till 17:45,
japp det blir köttfärssås denna måndagen också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback