Svampskogen

I valet och kvalet om vi skulle välja cykling eller svampplockning.
Träningen fick stå tillbaka för skogsfika och trattkantareller.
Hann inte mer än plocka mina första trattisar förrän telefonen ringde,
en av mina cykelpojkar frågade var jag brukar plocka svamp.
Först trodde jag att han var dum i huvudet på riktigt som tänkte avslöja det.
Men han trodde att vi brukade plocka på samma plats som han plockar
men där är det kalhygge nu och kunde det finnas svamp där ändå?
Vi blev medbjudna för att lära oss mer än trattisar, taggsvamp och kantareller.
Men eftersom vi redan var i skogen så tackade vi nej.
 
Skoja papegoja så mycket trattisar det finns i skogen:
 
Gofika med Japp:
 
Sen är ju säsongen slut för fot mot hav, så det fick bli stövel mot skog istället:
 
Kom hem och hällde upp alla trattisar för lite torkning innan rensningen:
 
Sen gjorde jag en underbar paj till middag, bra komplement till pyttipannan:
 
Recept:
Man tar lite trattkantareller och lite paj och blandar...
... då blir det trattkantarellpaj!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback