Härlig lördag

Uppe och käkade frukost klockan 7:00, galet men sant.
Proppade bilen full med skräp och hängde på låset till tippen klockan 9:00.
Heter det tippen fortfarande förresten? Det heter nog återviningsstation eller nåt sånt.
Sen iväg till byggmax för att köpa en vit innedörr som de inte hade på Bauhaus igår.
Hem och montera den sista dörren på bottenvåningen (jag tittade på i alla fall), riktigt snyggt blev det.
Städade ur stora M:s rum också, mycket damm under sängen.
Hann med en gofika i solen också, det var tom varmt!
Tvättade lite och hängde ut för tork i solen, det luktar så gott!
Sålde roddmaskinen till en cykelkompis, bägge parter nöjda!
Testade mina nya neopreneöverdrag så att de passade på cykelskorna.
Åkte till Jysk och Rusta för lite småplock, bla. överkast till tjejerna.
Skapade bort svamp från utemöblerna, varför växer det bara på en stol?
Tillaga fredagsbiffen med pommes och bea som vi missade igår.
Piskade mattan som brukar ligga i TV-rummet.
Plockade ner solstolen från vinden.
Duschade och torkade mig med nytvättat badlakan som hängt ute, åh vad det doftar gott.
Cyklade till en cykelkompis för att dricka kaffe och kolla cykelfilm från i onsdags.
Landade i soffan helt mör för att kolla Fångarna på fortet.
Hade lovat att hämta mellan L långt ute i obygden (läs Eskilsby),
men tänkte att jag nog kunde sova lite först, så jag somande strax efter 22.
Hon kom visst hem ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback