Nationaldagsloppet med Sub12

Hoppsan, höll på att glömma att blogga om min nyfunna cykellycka.
Dissade ju min Sub10-grupp förra helgen och luktade på blommorna istället.
Under veckan letade jag reda på en Sub12 och frågade om jag fick vara med och leka,
javisst fick jag det, bara jag kom och tränade.
Anmälde mig till Nationaldagsloppet 100 km, 500 spänn för sen anmälan, hemskt dyrt...
Nationaldagen visade sig från sin bästa sida, strålande sol och lagom med vind.
Eftersom bilen var upptagen med annat så tog jag cykeln till Kviberg, bra med uppvärmning liksom.'
I Tahultsbacken hörde jag en cyklist bakom mig och tänkte att det var grannen som kom, men nej.
Väl uppe på toppen kom en snubbe från Sävedalens CK ifatt mig,
han skulle möta sin son för en runda, men vi hade sällskap till Allum och hann prata en del.
Cykling skapar kontakter en tidig lördagsmorgon.
På Kviberg sammanstrålade jag med min nyfunna grupp, ett härlig gäng på 14 personer.
 
Cyklade iväg genom Utby och Partille och i en rondall stod kollega JY och tog kort:
 
 
Tur att jag anför klungan så hon ser att det är jag!
 
Sen körde vi på och jag var med och drog hela vägen.
Vi fick lite manfall, en växel som inte ville bli inställd ordentligt och en punktering i Björröd.
Vid depån i Landvetter stod mina cykelbrorsor och hejjade på oss, sen slog de följe.
De tog lite vind och var himla bra hjälpryttare med käcka tillrop,
och de var glada över att jag såg pigg ut och pratade,
då visste de att jag fortfarande kunde ta i lite till.
(En tyst Propp är en död Propp, som vi brukar säga)
 
 
Här är sista knixen på Härkeshultsvägen innan det går utför i Jonsered,
och visst är jag framme och drar här med, fick tom hålla igen för att alla skulle hänga på!
 
 
Här är glada gänget i mål, jag hade skyndat hem till födelsedagbarnet så jag skippade pastan.
 
Summa summarum; att kliva ner 2 Subgrupper tror jag gör att jag kommer njuta av Vättern.
I detta gäng behöver jag inte slita för att hänga med, jag känner mig tom stark.
Nu körde vi iofs bara 100 km, nästa helg är det 300 km som gäller.
Men ett glatt gäng och lite sång kan göra susen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback