Lidingöloppet

Fredag kväll tog jag flyget till Stockholm. Blev hämtad på Arlanda och transporterad till Åkersberga. Efter några timmars fniss i soffan, somnade jag gott. Lördagsmorgonen bjöd på strålande väder och jag åt en stadig frukost med havregrynsgröt och ägg. Sen blev jag skjutsad till Danderyd där jag skulle ta tunnelbanan till Ropsten. Ute i Ropsten gick Lidingöloppets egna bussar ut till ön. Ute på Lidingövallen hämtade jag min nummerlapp och hann titta på folk. Drog mig bort till starten för att värma upp.



Hann äta en halv hamburgare, tänkte att det är väl bra att spara den andra halvan till efteråt.
14:00 gick startskottet. Mitt mål var att springa minst 5 km och allt däröver är en bonus. Sen tänkte jag på att le hela tiden för då tror kroppen att det är skoj. 8,5 km sprang jag utan problem, sen började knäna göra sig påminda.
Vid 10 km kontrollen kom Viktoria ifatt mig, vi hade stämt träff vid starten men inte hittat varandra. Vi hade hittat varandra i Facebook-gruppen "Klassiker tjejer" och sett att vi hade samma starttid och samma mål, att ta oss runt.
I alla fall så gick vi och sprang om vartannat. När vi klarade första repet med 10 minuters marginal så var vi så här glada:

Under resans gång
blev vi några fler i vårt gäng. När vi klarat det allra sista repet vid 23,8 km så såg det ut så här:


Och sen klarade vi Abborrbacken galant också.


Då hade vi hunnit plocka med 2 coola Stockholmare också. När denna skylt dök upp så började vi tjoa och gapa och sjunga i skogen.

Målrakan som vi joggade var bara en massa skratt. Det hade börjat mörkna så websändningen var avstängd så det finns inte nån bild på min målgång.
Jag hade kunnat springa mycket mer men jag hade så skoj i vårt gäng så jag ville hellre gå med dom, men 4:42 var jag i spåret och nu har jag fullbordar en svensk klassiker vilket känns väldigt skönt.




Kommentarer
Roger säger:

Grattis till Lidingöloppet och klassikern!

2013-09-29 | 20:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback