Åter till Mora.

Jaha, då var jag tillbaka igen, för fjärde året i rad. Efter att ha kört Kortvasan och två öppna spår så var det dags för Tjejvasan. Tog bussen från Göteborg på fredags förmiddagen och anlände till Mora några timmar senare.



Vi såg os-semifalen som Sverige vann mot Finland också, mycket jubel i vår tjejbuss!
Jag och min cykelkompis hade hyrt husrum hos en annan cykelkompis. Åt mat i byn och tittade på de Kortvasa-löparna som gick i mål samtidigt som Måns Zelmerlöw hade soundcheck.




Efter en lång natts sömn så åt vi frukost vid sextiden och sen transporterades vi till Oxberg för start klockan nio.
Min vallning med Universalklister höll förbi backarna i Oxberg. Det regnade lite smått så det blev såphalt. Strax innan Ullberg stod det en rar liten farbror och frågade om jag ville ha lite fäste, ja tack!
Sen höll det fästet uppför nästa backe...
Därefter gick jag på vilja och armstyrka, sånt som jag inte har alltså.
Uppför fick jag gå utanför spår där det fäste ordentligt sen utför hade jag grymt glid och gled ifrån mina medtävlande.
Kom i mål på två timmar och trettionio minuter vilket jag får vara nöjd med. Plats 774 räckte det till i alla fall.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback