Migrändagar

Huvudet bultar och det knapras piller i dagarna två.
Onsdagen tillbringades i sängen, en kort promenad till affären för att få frisk luft hjälpte inte.
Torsdag morgon klockan 03 stoppade jag i mig ett dunderpiller för att få bukt på det hela.
Gav mig den på att bli smärtfri så jag tog mig en runda i skidspåret.
"Ont ska med ont förgås" som min klocka moder brukar säga (ofta).
Tänkte att om kroppen får jobba och känna lite annan smärt så kanske huvudet känns mindre.
Körde sju varv i Landehof och fick ihop drygt 11 km.
Sen fick pedagogen jobba lite och förklara för skoleleverna att nyböjare åker i högerspåret,
"Vilket är det?"
"Det längts till höger, god dag-god dag handen  du vet..."
 
Nej, nästa varv var de ändå i fel spår och harvade, och jag fick slänga mig för att inte krocka.
 
"Men vi är nybörjare!"
"Desto större anledning att köra till höger så vi kan köra om på vänster sida"
 
 
När jag kört färdigt så började det regna så smått. Få se om det blir nån skidåkning imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback