Cykla i Österrike.

Jag har varit i Österrike många gånger, på vintern. Sommar i Österrike var något nytt. Att åka skidor utför höga berg är jag van vid, ta liften upp och sen svischa nedför. Nu hade vi cyklarna med oss och då får man trampa både uppför och nedför. Första dagen blev det en runda på 80 km i trettiogradig värme. Det gick åt mycket vatten. Sista backen upptill högsta punkten bjöd på 14% lutning i några kilometer. Insåg att min cykel behöver fler växlar än de tjugo den redan har. Sen var backen ned 15% lutning och jag var rädd. Bussar, bilar, motorcyklar och andra cyklister körde om och jag grät när jag kom ner. Landskapet och cykelsällskapet och fikan var dock underbart.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback